Όταν περνάμε πολύ χρόνο με τα παιδιά μας. Συμβουλές για γονείς που θα βοηθήσουν για μια ομαλή καθημερινότητα.

Με την επιστημονική επιμέλεια της Λουκίας Αποστολίδη, Ψυχολόγου, Επιστ. Συνεργάτη του Τμήματος Πρόληψης Παιδικής & Εφηβικής Παχυσαρκίας, Παιδιατρικό Κέντρο Αθηνών.

Όταν περνάτε διαρκώς χρόνο με τα παιδιά σας, μπορεί να είναι δύσκολο να παραμείνετε ήρεμοι και ξεκούραστοι, ειδικά εάν πέρα από τη φροντίδα τους στο σπίτι υπάρχουν και άλλες δεσμεύσεις, όπως η εργασία σας.

Τα παιδιά ευδοκιμούν με τη σταθερότητα και το πρόγραμμα. Μία αλλαγή στη ρουτίνα τους - είτε το ότι δεν είχαν σχολείο κατά τη διάρκεια του κορωνοϊού ή απλώς ένα κανονικό καλοκαιρινό διάλειμμα - είναι δύσκολη για το παιδί και το γονέα. 

 

Ακολουθούν οκτώ βήματα για μια ήρεμη γονεϊκότητα.

  1. Συγχρονιστείτε με αυτά που συμβαίνουν. Εάν το σχολικό κλείσιμο ή τα νέα δεδομένα σας επηρεάζουν είναι σημαντικό να βρείτε ένα νέο ρυθμό. Προσπαθήστε να δημιουργήσετε μία ρουτίνα το συντομότερο δυνατό και επιτρέψτε στα παιδιά να σταθμίσουν το πρόγραμμα που έχει να κάνει με αυτά. Είναι πιο πιθανό να ακολουθήσουν το σχέδιο εάν έχουν κάποιο λόγο στη δημιουργία τους.
  2. Προσπαθήστε να παραμείνετε ήρεμοι. Σε ένα πρόγραμμα όπου περνάτε πολύ χρόνο όλοι μαζί και βρίσκονται κάποια μέλη της οικογένειας σε τηλεδιάσκεψη και τα παιδιά σας ζητάνε να καλύψετε τις ανάγκες τους συνεχώς, είναι δύσκολο να μην κουραστείτε. Να γνωρίζετε πως εάν σας προκαλεί ένταση η συνθήκη που βρίσκεστε, τα παιδιά σας είναι εξίσου πιθανό να εκραγούν. Προσπαθήστε να μην αναστατώνεστε σημαντικά και να κρατάτε τη διάθεσή σας σε σχετική ηρεμία, άλλωστε τα παιδιά σας παρατηρούν για να διαμορφώσουν την συμπεριφορά τους και αυτά. Εάν είστε αγχωμένοι και ανήσυχοι, θα είναι και το παιδί σας.
  3. Προγραμματίστε την ώρα των παιδιών μπροστά στην οθόνη. Μπορείτε  να χρησιμοποιήσετε το χρόνο οθόνης προς όφελός σας χωρίς βέβαια ο απεριόριστος χρόνος τηλεόρασης και των tablets να είναι ο στόχος. Για να ελαχιστοποιήσετε τις διαμάχες, εισάγετε συγκεκριμένο χρόνο στο καθημερινό πρόγραμμα των παιδιών. Όταν τα παιδιά περιμένουν μία ώρα τηλεοπτικής ώρας ή την ώρα του παιχνιδιού στο tablet για 30 λεπτά μετά το δείπνο, είναι λιγότερο πιθανό να τα ζητήσουν το υπόλοιπο της ημέρας.
  4. Συζητήστε ό,τι σας απασχολεί. Είτε πρόκειται για αναταραχές από τον κορωνοϊό είτε για άλλες εντάσεις, το συναισθηματικό μοίρασμα μπορεί πάντα να βοηθήσει. Μιλήστε για τα συναισθήματα που βιώνετε γονείς και παιδιά και πώς μπορείτε να συνεργαστείτε για να εστιάσετε στα καλά πράγματα.
  5. Διερευνήστε τις ανάγκες των παιδιών σας. Όταν τα παιδιά σας θέλουν να ενοχλήσουν εσάς ή τα αδέρφια τους, παρατηρήστε τι μπορεί να προκαλεί αυτήν τη συμπεριφορά. Βαριούνται; Βοηθήστε τους να βρουν κάτι διασκεδαστικό να κάνουν. Αισθάνονται λυπημένοι ή ανήσυχοι; Τα παιδιά που έχουν άγχος είναι συχνά ευερέθιστα. Προσπαθήστε να καταλάβετε τι προκαλεί την εκάστοτε συμπεριφορά και στην συνέχεια θα δείτε πώς να την αντιμετωπίσετε.
  6. Βοηθήστε τα παιδιά να μάθουν την ανεξαρτησία. Μπορείτε να βοηθήσετε τα παιδιά να εξασκήσουν το ανεξάρτητο παιχνίδι, δίνοντάς τους νέα αντικείμενα ή παιχνίδια ανοιχτού τύπου για να τα εξερευνήσουν μόνα τους. Αλληλεπιδρώντας με κάτι καινούριο, θα μάθουν πώς να παίζουν ανεξάρτητα - και αυτό μπορεί να σας δώσει ακόμη κάποια λεπτά για τον εαυτό σας.
  7. Ζητήστε βοήθεια από τους κοντινούς σας. Εάν είστε κοινωνικά απομακρυσμένοι ή ζείτε μακριά από χρήσιμους φίλους και μέλη της οικογένειας, επωφεληθείτε από την τεχνολογία για να κάνετε ένα διάλειμμα. Παππούδες και γιαγιάδες ή θείες και θείοι μπορούν να διαβάσουν ένα βιβλίο ή να πουν μια ιστορία μέσω βίντεο. Και ενώ συνομιλούν, μπορείτε να αποδεσμευθείτε για λίγο.
  8. Επανεξετάστε την έννοια της αυτο-φροντίδας. Ανακαλύψτε τι σημαίνει η φροντίδα του εαυτού σας για εσάς. Είναι ο περισσότερος ύπνος; Είναι ο λίγος χρόνος τη νύχτα για να διαβάσετε στο κρεβάτι; Είναι μια ωραία μουσική; Βρείτε μερικά πράγματα που σας γεμίζουν και, στη συνέχεια, βρείτε τρόπους για να τα κάνετε να συμβούν. Η αυτό-φροντίδα θα σας προσφέρει τη δυνατότητα να ανακτήσετε μερικές στιγμές γαλήνης. 

 

Covid-19
Προπληρωμή Test